تور ارزان فرانسه: کاخ ورسای؛ شاهکار معماری باروک فرانسه

به گزارش تیم علمی، کاخ ورسای، نامی آشنا و مشهور در پاریس است که گردشگران به هیچ وجه نباید تماشا آن را از دست بدهند؛ به خصوص که مکان های تماشای کاخ، تجربه ای فراموش نشدنی را برای آن ها به یادگار می گذارد.

تور ارزان فرانسه: کاخ ورسای؛ شاهکار معماری باروک فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

کاخ ورسای که محل سکونت سابق پادشاهان فرانسه در حومه شهر پاریس و دربار یکی از قدرتمندترین حکومت های اروپا بوده است، اکنون از مقاصد گردشگری مجذوب نماینده این کشور محسوب می گردد و شکوه و جلالش، تحسین میلیون ها بازتماشاماینده را به همراه دارد.

کاخ ورسای که یکی از بزرگ ترین کاخ های سلطنتی دنیا به شمار می آید، بیش از 8.2 کیلومتر مربع وسعت دارد. با توجه به مساحت و تعداد مکان های تماشای مجموعه، برای اینکه تجربه ای کامل و عالی را برای خود رقم بزنید، با این مقاله از خبرنگاران همراه شوید.

به خاطر داشته باشید که مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین آفرهای تور پاریس و تور فرانسه را می توانید در خبرنگاران پیدا نموده و با خیالی آسوده از آژانس های معتبر بخرید.

برترین زمان بازدید از کاخ ورسای

کاخ ورسای از ماه آوریل تا اکتبر (12 فروردین تا 9 آبان)، از ساعت 9 صبح تا 18:30 عصر در روزهای سه شنبه تا یکشنبه باز است؛ البته این مجموعه در روزهای یکشنبه، نیم ساعت زودتر تعطیل می گردد. از ماه نوامبر تا مارس (10 آبان تا 11 فروردین)، ساعت تعطیلی کاخ به 17:30 عصر تغییر می نماید.

دوشنبه ها، کاخ ورسای تعطیل است و به همین دلیل، روزهای یکشنبه و سه شنبه، شلوغ ترین روزهای هفته به شمار می فرایند. یکی دیگر از دلایل ازدحام جمعیت در این دو روز، تعطیلی بیشتر موزه های پاریس است. گردشگران مختلف بر اساس تجربه خود، برترین روز برای بازدید از کاخ ورسای را پنج شنبه ها می دانند.

باغ های مجموعه کاخ ورسای، از ماه آوریل تا اکتبر از ساعت 8:30 صبح تا 18 عصر باز هستند و در فصل خلوت گردشگری پاریس، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کاخ ورسای به شمار می فرایند. با وجود اینکه مجذوب نمایندهیت های زیادی در طول فصل زمستان در این باغ ها وجود دارد؛ اما بی شک در اواخر بهار تا اوایل پاییز در زیباترین حالت خود هستند.

دسترسی به کاخ ورسای

کاخ ورسای در 24 کیلومتری جنوب غرب پاریس واقع شده است و برای رسیدن به آن از راه های مختلفی می توانید بهره ببرید.

1. تاکسی

هزینه تاکسی از پاریس به کاخ ورسای حدودا 45 تا 60 دلار است و این سفر، 15 تا 20 دقیقه زمان می برد. با وجود اینکه تاکسی، مالی ترین گزینه موجود محسوب نمی گردد؛ اما سریع ترین راه است. اگر بتوانید در این سفر، چند همراه برای خود پیدا کنید، قیمت تمام شده بسیار منطقی تر و به صرفه تر خواهد بود.

2. قطار

از ایستگاه سنت میشل نوتردام، با بلیط هشت دلاری، سوار قطار RER C شوید. قطارها حدودا هر نیم ساعت از ایستگاه حرکت می نمایند. در ایستگاه ورسای ریو گوش (Versailles Rive Gauche) پیاده شوید و با 11 دقیقه پیاده روی یا استفاده از تاکسی، به ورودی اصلی کاخ برسید.

3. تور

آژانس های گرداننده تور در پاریس، انواع بازدید از کاخ ورسای را برای گردشگران در نظر گرفته اند. مزیت استفاده از تور در این است که آن ها تمام وسایل حمل ونقل و همین طور هزینه بلیط ورودی و احتمالا تور همراه با راهنما را برای گردشگران فراهم می نمایند. بعضی از این تورها به غیر از کاخ ورسای، در باغ های کلود مونه در ژیورنی نیز توقف می نمایند که روستایی کوچک در 80 کیلومتری پاریس است.

از سوی دیگر، یکی از معایب تورها، کیفیت تورهای با راهنما است که می تواند در هر آژانسی، بسیار متغیر باشد؛ علاوه بر این، شما با برنامه آن ها سفر می کنید و نه برنامه خودتان. قبل از رزرو تور، حتما نظر دیگر کاربران را آنالیز کنید تا از کیفیت برگزاری تور مطمئن شوید.

گزینه های تور و بلیط

ورود به دو قسمت از مجموعه کاخ ورسای همواره رایگان است. باغ ها هر روز باز هستند و شما می توانید بدون هیچ هزینه ای در آن ها به گشت و گذار بپردازید؛ البته بازدیدتان را به روزهایی موکول کنید که نمایش فواره برگزار می گردد. تماشای گالری کالسکه ها نیز برای شما هیچ هزینه ای ندارد.

ورود به کاخ ورسای برای بعضی از افراد رایگان است:

  • افراد زیر 18 سال
  • ساکنان اتحادیه اروپا با سن زیر 26 سال
  • معلمان فرانسوی
  • افراد دارای معلولیت (به همراه پرستارشان)

در فصل خلوت گردشگری پاریس، یعنی ماه های نوامبر تا مارس، بازدید از تمام این مجموعه در اولین یکشنبه هر ماه، رایگان است؛ اما متاسفانه سایر افراد، موظف به خرید بلیط هستند. بلیط های کاخ ورسای، 16 یورو قیمت دارند و شامل امکان دسترسی به کاخ، راهنمای صوتی و نمایشگاه های موقتی می شوند که در حال برگزاری هستند.

مهمانانی که از کاخ ورسای تماشا می نمایند، با خرید بلیط محوطه تریانو به قیمت 12 یورو می توانند از مخفیگاه جنگلی ماری آنتوانت هم تماشا نمایند. ضمن اینکه با خرید این بلیط، امکان بازدید از نمایشگاه های موقتی وجود دارد که احتمالا در این ساختمان ها برگزار می گردد؛ اگرچه باید بدانید که بلیط مذکور، بازدید از کاخ تریانو را پوشش نمی دهد.

بلیط پاسپورت (Passport Ticket)، شامل تمام جاذبه هایی می گردد که در دو بلیط کاخ و بلیط محوطه تریانو وجود داشت و هزینه آن 20 یورو است؛ پس با خرید این بلیط می توانید هشت یورو صرفه جویی کنید. در صورت پرداخت 27 یورو، علاوه بر بلیط پاسپورت، امکان استفاده از برنامه های موسیقی در باغ ها را نیز خواهید داشت. بلیط پاسپورت با زمان معین ورود، هم گزینه دیگر پیش روی شما است تا با اجتناب از صف ها طولانی، در عرض 30 دقیقه وارد کاخ شوید. اگر ایده تماشا کل کاخ ورسای در یک روز، غیرممکن به نظر می رسد، می توانید با پرداخت 25 یورو، یک بلیط پاسپورت دو روزه بخرید.

تورهای راهنما با هزینه 10 یورو، واقعا ارزشمند و مناسب به نظر می رسند؛ زیرا شما را به تماشا قسمت هایی از کاخ می برند که معمولا برای بازدید عموم بسته هستند. بازتماشامایندگان بعلاوه می توانند از میان دو موضوع مختلف تورهای راهنما، با نام های لویی چهاردهم و ورسای باشکوه، یکی را انتخاب نمایند؛ هرچند امکان رزرو آن به صورت آنلاین نیز وجود دارد.

تجربه های جالب در کاخ ورسای

کاخ ورسای، 700 اتاق، 67 راه پله، 6,300 نقاشی، 2,100 مجسمه، نزدیک به 2 هزار هکتار باغ و پارک و 50 فواره دارد. حتما می توانید تصور کنید که در لحظه اول ورود به این کاخ، تا چه مقدار گیج و مبهوت خواهید شد.

همان طور که از وسعت کاخ ورسای معین است، بیشتر بازتماشامایندگان تنها پیروز به تماشا بخشی از این عمارت می شوند؛ پس اگر قصد بازدید از کل کاخ را دارید، یک خودروی برقی، دوچرخه یا قایق اجاره کنید یا با پرداخت 7.5 یورو، سوار قطار شاتل شوید که برترین گزینه به نظر می رسد.

فارغ از اینکه تماشا کل مجموعه کاخ ورسای یا فقط نقاط مهم آن مدنظرتان باشد؛ تماشای بعضی از بخش های آن را نباید به هیچ وجه از دست بدهید.

1. تماشا کاخ

اگر برای بار اول به بازدید از کاخ ورسای می آیید، یک راست به سمت کاخ اصلی بروید؛ جایی که تالار آینه مشهور، اتاق خواب های شخصی پادشاه و کلیسای سلطنتی واقع شده اند.

کوشش برای بازسازی کاخ ورسای همواره در جریان بوده و به راستی، متحیرنماینده است. پس از انقلاب فرانسه، تمام مبلمان و اثاثیه به مزایده گذاشته شدند. فرآیند پیداکردن این وسایل قدیمی و بسیار ارزشمند و خرید دوباره آن ها، واقعا کاری پرهزینه و مستلزم دقت و زحمت زیاد بوده است. راهنماهای صوتی که جزو بلیط تان هستند، این موضوع را برای شما شرح خواهند داد.

2. بازدید از پناهگاه ماری آنتوانت

کاخ های تریانو، در حقیقت پناهگاه های جنگلی دنجی هستند که زمانی ماری آنتوانت برای فرار از فشارهای زندگی روزمره به آن ها پناه می برد. این کاخ ها، بعدازظهرها باز هستند و برای کاوش در ساختمان های متعدد و باغ های این محوطه، باید حداقل سه ساعت زمان بگذارید.

3. تماشای نمایش موزیکال

باغ های کاخ ورسای مملو از فواره های خارق العاده و بی نظیر هستند. تماشا آن ها در هر زمانی از سال، فوق العاده است؛ اما برترین زمان بازدید از آن در حین برگزاری نمایش موزیکال فواره ها است که از ماه آوریل تا نوامبر (12 فروردین تا 9 آذر) در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می گردد. این نمایش ها در تاریخ های متعددی در کاخ ورسای دایر هستند؛ پس قبل از رفتن، تقویم رویدادهای کاخ را آنالیز کنید تا از این برنامه ویژه لذت ببرید.

4. شرکت در برنامه های ورزشی

کاخ ورسای، یک فضای سبز دوست داشتنی و زیبا است که دونده ها عاشق آن هستند. اینجا بعلاوه برای دوچرخه سواری هم مشهور است و شما می توانید با اجاره دوچرخه، از این تجربه فراموش نشدنی لذت ببرید. ورزش رزمی تای چی در بخش های مختلفی از پارک، تمرین می گردد؛ ضمن اینکه بازتماشامایندگان با اجاره قایق، حسابی خوش می گذرانند. جالب است بدانید که بعضی از قهرمانان المپیک در اینجا تمرین می نمایند. مسابقه های جاده ای، ورزش های سه گانه و رویدادهای اسب سواری نیز در باغ های کاخ ورسای برگزار می شوند. قبل از رفتن به کاخ می توانید در خصوص تاریخ ورزش و فعالیت های مختلف، کمی مطالعه نموده تا تفریح موردعلاقه تان را پیدا کنید.

آخرین توصیه: اگر می خواهید از جهت اصلی گردشگری خارج شوید و از سایر جاهای تماشای پاریس، لذت بیشتری ببرید، در پی جاذبه های مخفی شهر، فروشگاه های متفاوت، تفریح های هیجان انگیز و کلیساهای کمتر شناخته شده بگردید.

منبع: کجارو / travelawaits.com
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2070

به "تور ارزان فرانسه: کاخ ورسای؛ شاهکار معماری باروک فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: کاخ ورسای؛ شاهکار معماری باروک فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید