پایکوبی شگفت انگیز ربات نو تسلا، شبیه ایلان ماسک می پایکوبید!

به گزارش تیم علمی، ایسنا نوشت: ایلان ماسک به تازگی فیلمی از آخرین نسخه ربات انسان نمای شرکت تسلا به نام اپتیموس منتشر نموده است.

پایکوبی شگفت انگیز ربات نو تسلا، شبیه ایلان ماسک می پایکوبید!

ربات اپتیموس ژن 2(Optimus Gen 2) 10 کیلوگرم(22 پوند) سبکتر، 30 درصد سریع تر، بسیار انعطاف پذیرتر و توانمندتر است و نحوه حرکت آن بسیار شبیه تر به انسان به نظر می رسد. بعلاوه دست ها و پاهای تازهی دارد و از بعضی از ویژگی های حرکتی ایلان ماسک تقلید می نماید.

کمی بیش از دو سال از زمانی که ماسک برای اولین بار بیان کرد که این شرکت پا به عرصه ربات های انسان نما می گذارد، گذشته است. تسلا نمونه های اولیه کاربردی داشت و به سرعت در حال کار بود. در ماه مارس امسال، این شرکت یک ربات کاملا تازه اپتیموس ارائه کرد و بعضی از قابلیت های چشمگیر آن را نشان داد. و تقریبا 10 ماه بعد، یک اپتیموس ژن 2 کاملا تازه پا به عرصه گذاشت.

ربات ژن2 دارای دو درجه آزادی در گردن، لوازم الکترونیکی و سیم کشی یکپارچه و پای شبیه به انسان با بخش های مفصلی انگشتان پا و حسگرهای نیرو/گشتاور است.

بعلاوه این ربات با 11 درجه آزادی حرکت، محرک های سریع تر و حسگرهای لمسی بر روی تمام انگشتان دست، امکان گرفتن ماهرانه تر اشیاء را دارد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آذر 1402 بروزرسانی: 22 آذر 1402 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2358

به "پایکوبی شگفت انگیز ربات نو تسلا، شبیه ایلان ماسک می پایکوبید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایکوبی شگفت انگیز ربات نو تسلا، شبیه ایلان ماسک می پایکوبید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید