رویای اقامت در ماه به حقیقت می پیوندد!، عکس

به گزارش تیم علمی، دیجیاتو نوشت: آژانس فضایی ایتالیا تصمیم به ساخت یک ماژول زیستگاهی در ماه، با همکاری فرانسه گرفت.

رویای اقامت در ماه به حقیقت می پیوندد!، عکس

فرانسه و ایتالیا در نظر دارند زیستگاهی برای پایگاه های آینده در ماه بسازند. بدین منظور شرکت فناوری فرانسوی-ایتالیایی تالس آلنیا اسپیس و آژانس فضایی ایتالیا قراردادی برای توسعه اقامتگاه چند منظوره پروژه آرتمیس ناسا (MPH) امضا می نمایند.

اخیراً کوشش های زیادی در محافل هوافضا صورت گرفته است تا ابزاری برای بازگشت فضانوردان به ماه و ایجاد حضور دائمی انسان در آنجا به عنوان بخشی از پروژه آرتمیس ناسا فراهم گردد. با این حال، هنگامی که مسافران فضایی کاوشگر خود را ترک می نمایند، به جایی احتیاج خواهند داشت تا کلاه فضایی خود را آویزان نمایند و پاهایشان را دراز نمایند.

تالس آلنیا اسپیس روی زیستگاه های مداری زیادی مانند ESPRIT و I-HAB (ماژول بین المللی سکونت) وHALO Northrop Grumman کار نموده است که از مأموریت های سرنشین دار ماه و اعماق فضا پشتیبانی می نمایند.

بنابراین زمانی که آژانس فضایی ایتالیا تصمیم به ساخت یک ماژول زیستگاه قمری گرفت، به نظر یک انتخاب منطقی می آمد.

MPH درحال حاضر تقریباً یک ایده روی کاغذ است. در همین حال، این شرکت باید با شرکت های مختلف برای راه اندازی زیرساخت های پیچیده و زنجیره هایی که برای ایجاد زیستگاه واقعی مورداحتیاج است، هماهنگ کند.

طرح منتشر شده بسیار ساده به نظر می رسد؛ استوانه فلزی که روی پایه های مفصلی با پانل های خورشیدی، یک ظرف ارتباطی و پرچم کوچک و زیبای آژانس فضایی ایتالیا قرار گرفته است. با این حال، این ایده باید بیشتر از یک کابین براق با قفل هوا باشد.

هنگامی که MPH عملیاتی گردد، باید بتواند ساکنان خود را در برابر تشعشعات شدید و بی امان کیهانی و بعلاوه دمای شدید سطح ماه محافظت کند. این دما از 250 درجه فارنهایت (120 درجه سانتیگراد) در طول روز تا -208 درجه فارنهایت (130- درجه سانتیگراد) در شب متغیر است.

بعلاوه باید یک سیستم پشتیبانی از زندگی وجود داشته باشد که بتواند هوا، آب و دمای پایدار و قابل زندگی را برای چند روز فراهم کند. کاری که ماژول قمری آپولو در روزهای مسابقه فضایی انجام می داد.

علاوه براین، باید به منبع تغذیه ای متصل گردد که بتواند زیستگاه را در طول شب قمری حفظ کند. بعلاوه دربرابر گرد و غبار چسبنده و مخرب ماه آسیب پذیر نباشد و با سایر سخت افزارهای مورد احتیاج برای تکمیل پایگاه سازگار باشد.

دکور داخلی هنوز مورد بحث قرار نگرفته است، اگرچه با توجه به مقدار MPH، احتمالا چیزی دنج خواهد بود.

فرانکو فنوگلیو، رئیس برنامه های اکتشاف تالس آلنیا اسپیس گفت:

MPH یک نقطه عطف تاریخی را به عنوان اولین ماژول سکونت ایتالیایی که روی سطح ماه کار می نماید، رقم خواهد زد. این مایه غرور بزرگ برای شرکت ما است که مهارت های فنی و سازمانی منحصر به فردی برای غلبه بر چالش هایی از این نوع دارد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آذر 1402 بروزرسانی: 9 آذر 1402 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2357

به "رویای اقامت در ماه به حقیقت می پیوندد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویای اقامت در ماه به حقیقت می پیوندد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید